Isnin, 25 November 2013

Santau (2350/25112013)

Alhamdulillah selesai rawatan. Malam ini ramai pesakit santau yang merupakan salah satu jenis sihir melibatkan unsur syirik yang nyata. Serangan sihir jenis ini terdiri dari bentuk fizikal (nyata) dan  jasmani (ghaib, halus, roh,tidak nampak).

Serangan Fizikal
Bahan beracun dari bisa haiwan atau benda tajam seperti jarum, kaca, serbuk besi.

Serangan Jasmani
Bisa yang telah di adun akan di bawa oleh jin untuk menyerang mana-mana prospek melalui hembusan angin, makanan atau minuman.

Perbuatan ini jelas haram, antara ritual santau ini melibatkan pemujaan, menyeru jin-jin kafir dari golongan atasan (agak bijak dan kuat), jamu makanan pelik kepada makhluk jin, membela
Antara tanda serangan santau :
Muntah, tiada selera makan, sakit dada, perut, pinggang, sendi, gatal.

Doktor akan mengatakan kemungkinan anda penghidap penyakit seperti berikut :
TB (batuk kering), paru-paru terkena jangkitan kuman, darah terlalu tinggi kadang-kadang terlalu rendah, kanser usus, kayap, hepatitis, bengkak hati, buah pinggang. Tetapi hanya prospek, setelah di diagnos doktor hanya mengagak penyakit anda tetapi tidak dapat nyatakan secara detail. Setelah makan beberapa jenis ubat, penyakit tidak berkurangan sila dapatkan rawatan segera dari perawat sihir, mungkin anda di santau.

Kenapa tidak semua doktor atau hospital tak mampu berubat santau atau sihir? Jawapannya kerana kebanyakan mereka tidak menerima kewujudan sihir sepertimana firman Allah dalam Al-Quran (Al-baqarah 102), disebut mengenai sihir yang berlaku pada zaman Nabi Sulaiman, Nabi Musa dan Harun begitu juga pada zaman Nabi Muhammad SAW. Walau pun ada sebahagian doktor yang mengakui wujudnya simptom luar biasa pada pesakit adalah disebabkan sihir.

Berusahalah untuk merawat diri dari gangguan sihir dan jin. Perkataan yang melemahkan kita mungkin menyebabkan Allah menangguhkan kesembuhan dari sakit antaranya 'dah berubat merata, duit habis banyak tapi tak sembuh pun' . Ingatlah, kesembuhan milik Allah, usaha di tangan kita sendiri dengan izin Allah. Bukan sengaja mereka cerita, tetapi saya juga pesakit yang diuji oleh Allah seperti anda.


 (Catatan ini berdasarkan pengalaman saya sebagai pesakit dan perawat,jika terdapat khilaf, mohon tunjuk ajar) annajahrec7@gmail.com

Tiada ulasan:

Catat Ulasan